BLANK TITLE
  • back to basic
  • Visie en Werkwijze
  • In Contact
  • Algemene voorwaarden
Foto

I. ALGEMENE BEPALINGEN
Artikel 1 – Definities
In deze Uitvoeringsvoorwaarden wordt verstaan onder:
Consument: natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf;
Opdrachtgever: opdrachtgever die handelt als consument dan wel in de uitoefening van een beroep of bedrijf;
bedrijf: opdrachtnemer, die bedrijfsmatig werkzaamheden verricht.
Het werk: het totaal van de tussen de opdrachtgever en het bedrijf overeengekomen werkzaamheden en de daarbij door het bedrijf geleverde materialen;
Meer- en minderwerk: door de opdrachtgever gewenste toevoegingen aan of verminderingen van het  overeengekomen werk, die leiden tot bijbetaling boven of verlaging van de overeengekomen prijs;
 
Artikel 2 – Werkingssfeer
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod en overeenkomsten tussen opdrachtgever en bedrijf.
II. AFSPRAKEN
Artikel 3.1 – Vóór de overeenkomst
1. Gemaakte ontwerpen, tekeningen en impressie’s blijven onvervreembaar eigendom van Rob Gorter Interieur- Ontwerp-Realisatie.
2. Ivm de variabele kostprijs van materialen is de offerte één maand geldig.
Artikel 3.2 – Sluiten van de overeenkomst
1. Het bedrijf draagt er zorg voor dat elke opdracht in beginsel schriftelijk wordt vastgelegd. Een opdracht omvat een duidelijke omschrijving van de te verrichten werkzaamheden met:
− een vermelding van het tijdstip waarop het werk kan worden begonnen en een aanduiding van de duur van het werk;
− de prijs van het werk;
− de betalingswijze.
2. De opdrachtgever en het bedrijf kunnen afspraken maken op basis van twee prijsvormingsmethoden:
− vaste prijs 
− regie
3. Van een vaste prijs kan bij de eindafrekening uitsluitend worden afgeweken op grond van een bepaling in deze uitvoeringsvoorwaarden. Bij regie komen opdrachtgever en bedrijf overeen dat de gemaakte kosten van het bedrijf worden vergoed; tevoren wordt het uurtarief vastgesteld en zo mogelijk ook de andere kosten; bij iedere afrekening maakt het bedrijf een opstelling van de bestede uren en alle overige kosten, waaronder de kosten van materialen die op de opdracht betrekking hebben. Bij regie kan desgewenst een richtprijs worden afgegeven. Een richtprijs geldt als een zo nauwkeurig mogelijke schatting van de uiteindelijk verschuldigde totaalprijs; deze schatting betreft het aantal te besteden uren en/of de te verwerken materialen en/of de overige kosten. Een combinatie van de twee prijsvormingsmethoden (deels vaste prijs, deels regie) is eveneens mogelijk.
4. Indien de opdrachtgever een consument betreft, zullen alle prijzen inclusief BTW vermeld worden.
5. Het bedrijf draagt er zorg voor dat deze Uitvoeringsvoorwaarden tijdig aan de opdrachtgever ter hand worden gesteld, doch uiterlijk ten tijde van het sluiten van de overeenkomst.
III. UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST
Artikel 4 – Verplichtingen van het bedrijf
1. Het bedrijf staat ervoor in, dat het werk goed en deugdelijk wordt opgeleverd in overeenstemming met de bepalingen van de overeenkomst en dat het gebruik maakt van deugdelijke werkwijzen.
2. Bij de voorbereidingen en uitvoering van de opdracht zal het bedrijf, voorzover redelijkerwijs mogelijk, inspelen op en rekening houden met de wensen van de opdrachtgever.
3. Het bedrijf neemt bij de uitvoering van het werk de daarop van toepassing zijnde voorschriften en regelgeving in acht, zoals deze van kracht zijn of zullen zijn ten tijde van de uitvoering van het werk.
4. Het bedrijf is verplicht de opdrachtgever te wijzen op:
− onjuistheden in de opgedragen werkzaamheden voor zover het bedrijf deze kent of redelijkerwijs behoort te kennen;
− onjuistheden in de door de opdrachtgever verlangde constructies en werkwijzen;
– het werk wordt verricht;
− gebreken in of ongeschiktheid van materialen of hulpmiddelen die door de opdrachtgever ter beschikking zijn gesteld;
− een en ander voor zover deze zich vóór of tijdens de uitvoering van het werk aan het bedrijf openbaren en het bedrijf terzake deskundig moet worden geacht.
5. Indien het bedrijf één of meer afspraken niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomt, is het gehouden de in redelijkheid hiermee verband houdende schade te vergoeden. De vergoeding kan niet meer zijn dan de (totale) aanneemsom voor de desbetreffende opdracht.
Artikel 5 – Verplichtingen van de opdrachtgever
1. De opdrachtgever staat in voor de deugdelijkheid en de geschiktheid van de door hem ter beschikking gestelde of voorgeschreven materialen en hulpmiddelen èn voor de juistheid van de door hem verstrekte gegevens.
2. De opdrachtgever dient er voor te zorgen dat het bedrijf zijn werkzaamheden tijdig en deugdelijk kan verrichten.
3. Indien de opdrachtgever één of meer afspraken niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomt, is hij gehouden de in redelijkheid hiermee verband houdende schade te vergoeden.
4. De opdrachtgever draagt het risico voor schade veroorzaakt door:
− onjuistheden in de opgedragen werkzaamheden;
− onjuistheden in de door de opdrachtgever verlangde constructies en werkwijzen;
− kenbare gebreken van de (on)roerende zaak waaraan het werk wordt verricht;
− gebreken in of ongeschiktheid van materialen of hulpmiddelen die door de opdrachtgever ter beschikking zijn gesteld. Dit doet niet af aan de waarschuwingsplicht van het bedrijf op grond van artikel 4 lid 4.
Artikel 6 – Wijziging van de opdracht
Partijen kunnen meer- en minderwerk overeenkomen, waarbij het bedrijf ervoor zorg draagt dat zulks schriftelijk wordt vastgelegd met inbegrip van het akkoord van de opdrachtgever.
Artikel 7 – Onvoorziene complicaties
1. Wanneer zich onvoorziene complicaties voordoen, doet het bedrijf hiervan zo spoedig mogelijk mededeling aan de opdrachtgever.
2. Indien het bedrijf de opdrachtgever niet kan bereiken, dient het bedrijf het werk te onderbreken, behalve indien de onvoorziene complicatie onmiddellijk handelen vereist.
3. Eventuele extra kosten, die het bedrijf moet maken in verband met een onvoorziene complicatie die onmiddellijk handelen vereist en die noodzakelijk zijn ter beperking van de schade, zullen door de opdrachtgever worden vergoed, tenzij de schade aan het bedrijf is toe te rekenen.
Artikel 8 – Oplevering
1. Na voltooiing van het werk nodigt het bedrijf de opdrachtgever uit voor oplevering van het uitgevoerde werk. De opdrachtgever dient hierop binnen een redelijke termijn te reageren en kan het werk al dan niet onder voorbehoud aanvaarden dan wel weigeren onder aanwijzing van de gebreken.
2. Indien er gebreken worden geconstateerd, die door het bedrijf dienen te worden hersteld, zal het bedrijf deze gebreken zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen twee weken na de opleveringsdatum herstellen, tenzij dit onmogelijk is ten gevolge van omstandigheden die buiten de risicosfeer van het bedrijf vallen.
IV. BETALING
Artikel 9 – Betaling in termijnen
1. Indien partijen betaling in termijnen zijn overeengekomen, geschiedt betaling in evenredigheid met de voortgang. De betaling dient uiterlijk twee weken na ontvangst van de rekening plaats te vinden.
2. Indien betaling in termijnen is overeengekomen en het bedrijf zijn verplichtingen terzake voortzetting van het werk niet nakomt, heeft de opdrachtgever de bevoegdheid betaling op te schorten.
Artikel 10 – Eindafrekening
1. Het bedrijf zal de eindafrekening tijdens de oplevering aan de opdrachtgever ter hand stellen ofwel zo spoedig mogelijk na de oplevering doen toekomen.
2. Wanneer de overeenkomst is gebaseerd op regie (al dan niet in combinatie met een richtprijs), bevat de eindafrekening een opstelling van de bestede uren, geleverde materialen en overige kosten (zoals gereedschapshuur, parkeergelden, precario, e.d.).
3. Wanneer de overeenkomst is gebaseerd op een vaste prijs, bevat de eindafrekening een opstelling van de vaste prijs, het eventuele ‘meer- en/of minderwerk’ en eventuele extra kosten op grond van onvoorziene complicaties.
4. De eindafrekening bevat tevens een opstelling van eventueel door de opdrachtgever reeds betaalde bedragen en van het resterende saldo.
5. Alle betalingen dienen binnen 2 weken na ontvangst van de rekening plaats te vinden, tenzij partijen een andere termijn zijn overeengekomen.
Artikel 11 – Opschorting van de betaling
1. Indien het opgeleverde werk niet voldoet aan de overeenkomst, heeft de opdrachtgever het recht de betaling op te schorten, met dien verstande dat het op te schorten bedrag in redelijke verhouding dient te staan tot het geconstateerde gebrek.
2. Indien het opgeschorte bedrag niet in redelijke verhouding staat tot het geconstateerde gebrek, heeft het bedrijf het recht de wettelijke rente in rekening te brengen over het teveel opgeschorte bedrag.
Artikel 12 – Niet nakomen betalingsverplichting
1. Indien opdrachtgever niet tijdig betaalt, wordt hij geacht zonder verdere ingebrekestelling wettelijk in verzuim te verkeren. Niettemin zendt het bedrijf na het verstrijken van de betalingstermijn (als bedoeld in artikel 9 lid 1 en artikel 10 lid 5) één betalingsherinnering. Daarin wijst hij de opdrachtgever op zijn verzuim en geeft alsnog de gelegenheid binnen twee weken na ontvangst van deze betalingsherinnering te betalen.
2. Over betaling die niet tijdig is verricht, kan het bedrijf rente in rekening brengen vanaf het verstrijken van de betalingstermijn (als bedoeld in artikel 10 lid 5) tot de dag van ontvangst van het verschuldigde. Deze rente is gelijk aan de wettelijke rente.
3. Het bedrijf is na verloop van de in lid 1 genoemde termijn bevoegd zonder nadere ingebrekestelling tot invordering over te gaan. Dit zal geschieden door een gerechtsdeurwaarder Stam te Purmerend. De kosten hiervoor zullen bovenop het verschuldigde bedrag worden berekend.
V. GARANTIE
Artikel 13 – Garantie
1. Het bedrijf garandeert dat eventuele na de oplevering aan de dag getreden gebreken gedurende een termijn van een jaar vanaf de oplevering tegen een reisvergoeding (bij meer dan 25 km vanaf werkadres) zullen worden verholpen, tenzij hij aantoont dat het gebrek geen gevolg is van het werk. Indien partijen een langere termijn zijn overeengekomen, dient dit op het opdrachtformulier vermeld te staan. Het voorgaande laat onverlet dat het bedrijf ook na die periode voor eventuele gebreken in het werk aansprakelijk kan zijn op grond van de wet.
2. De gebreken als bedoeld in lid 1 zijn gebreken die niet eerder dan het moment van ontdekking door de consument onderkend hadden kunnen worden en door de consument zo spoedig mogelijk daarna schriftelijk aan de ondernemer zijn meegedeeld.
VI. GESCHILLEN (tussen consument en bedrijf)
Artikel 14 – Geschillen
1. Geschillen tussen de consument en het bedrijf over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot het door het bedrijf geleverde werk kunnen zowel door de consument als door het bedrijf aanhangig worden gemaakt en toetsing laten doen door een technisch bedrijf gericht op het desbetreffende vakgebied.
2. Een geschil wordt door bovengenoemd technisch bedrijf slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst aan de uitvoerende partij heeft ingediend.
3. Nadat de klacht bij het bedrijf is ingediend, moet het geschil uiterlijk twee maanden na het ontstaan daarvan bij het technisch bedrijf  aanhangig te worden gemaakt.
4. Wanneer de consument een geschil aanhangig maakt bij het technisch bedrijf, is het bedrijf aan deze keuze gebonden. Indien de ondernemer dit wil doen, moet hij de consument vragen zich binnen vier weken uit te spreken of hij daarmee akkoord gaat. De ondernemer dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij zal achten het geschil bij de rechter aanhangig te maken.
5. Het technisch bedrijf doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. Het reglement van het technisch bedrijf wordt desgevraagd toegezonden. De beslissingen van het technisch bedrijf geschieden bij wege van bindend advies. Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.
6. Uitsluitend de rechter dan wel de hierboven genoemde technisch bedrijf is bevoegd van geschillen kennis te nemen.
Artikel 15 – Wijziging van de Algemene Voorwaarden.
Deze voorwaarden kunnen slechts in overleg met Rob Gorter  Interieur  Ontwerp  Realisatie aangepast worden. En dienen schriftelijk overeengekomen te worden.
Artikel 16 – Wijziging dmv conflict in Algemene Voorwaarden. (dit kan voorkomen wanneer 2 zakelijke gebruikers als doel hebben een overeenkomst aan te gaan) In dit geval blijft deze voorwaarde gehandeerd. Deze voorwaarden kunnen slechts in overleg aangepast worden. En dienen schriftelijk overeengekomen te worden.
 
Uitvoeringsvoorwaarden Augustus 2010.
Deze voorwaarden zijn opgesteld en aangepast voor de wederpartij en het bedrijf: Rob Gorter Interieur-Ontwerp-Realisatie.


Foto

Voor downloaden van de pdf variant, klik op onderstaande link
algemene_voorwaarden_rob_gorter_interieur_ontwerp_realisatie.pdf
File Size: 79 kb
File Type: pdf
Bestand downloaden


BACK TO BASIC
VISIE EN WERKWIJZE
IN CONTACT

" Het gaat niet om de weg die je inslaat,
          maar het spoor dat je nalaat "

  • back to basic
  • Visie en Werkwijze
  • In Contact
  • Algemene voorwaarden